دوستان عزیز سلام. تصمیم گرفتم تا نقد و بررسی چنتا از کتاب های کار پایه نهم رو براتون بذارم. چون در حال حاضر تعداد کتاب کار ها خیلی زیاد شده و انتخاب کردن یکی از اونا که بتونه به شما کمک کنه مطمئنن کار سختیه. علاوه بر این قیمت یک کتاب کار ممکنه حدود 10 تا 30 هزار تومن باشه و اگر کتاب کار خوبی انتخاب نکرده باشید، پولتون به هدر رفته.
ما این نقد و بررسی ( و نقد و بررسی هایی که در آینده می ذاریم) رو با هدف آگاه کردن شما از کتابی که قصد خریدش رو دارید ، میذاریم.
دوستان عزیز فقط یه نکته مهم : هیچ یک از شرکت هایی که کتاب کار درست میکنن به ما ریالی پول ندادن که از کالاشون اینجا تبلیغ کنیم و چیزای دروغ بنویسیم. بلکه بررسی ما کاملا صادقانه هست.
خب امروز می خوام براتون نقد کتاب کار علوم خیلی سبز پایه نهم رو بذارم. من خودم بشخصه کتاب رو در اختیار دارم و مطالبی که می نویسم کاملا اختصاصی وب هستش و کپی از اون فقط با ذکر منبع مجاز میباشه.
خب دیگه مقدمه چینی بسه بریم سر کارمون. حدود 3 روز هست که من این کتاب رو در اختیار دارم. و اما چیزایی که تو این چند روز از کتاب فهمیدم:
1 – خیلی ها میگن قیمت این کتاب گرونه(22000 هزار تومان) ولی باید بگم این کتاب 240 صفحه ی تمام رنگی با یه جلد خیلی خوشکل و تقریبا با کیفیت داره.(سایز کتاب هم بزرگه و تقریبا اندازه کتاب مطالعاته). خب با این ارقام کاملا قیمت با عقل جور در میاد تازه می تونید هنگام خرید تخفیف هم بگیرید.
2- این کتاب توضیح قبل از درس هم داره که بسیار کامله و حتی چیزای بیشتری از کتاب هم داره.
3- سطح سوالات متوسط رو به بالا هستند و به احتمال زیاد در کسب نمره ی کلاسی و پایانی با این کتاب (البته کتاب اصلی رو هم نباید از نظر خارج کنیم) تاثیر مثبتی میذاره.
4- این کتاب دارای انواع سوالات تشریحی – کوتاه پاسخ – چهار گزینه ای و جای خالی هست.
5- خب یکی از مشکلاتی که بیشتر کتاب های کار دارن اندازه ی بزرگ اونهاست و این کتاب هم از این قائده مستثنی نیست. ممکنه اگر بخواهید در جایی به غیر از خونه از اون استفاده کنید، حمل کردنش یکم سخت باشه.
6- این کتاب هیچ پاسخ نامه ای نداره و بنظرم این بهتره چون به سوالاتی که آدم  رو به چالش میکشه عادت میکنیم و نمی تونیم دیگه سریع بریم سراغ پاسخ نامه.
7- یکی از بدی های این کتاب اینه که همه ی سوالات جای خالی دارای دو جواب کنار سوال هستند که شما باید از بین اونا پاسخ درست رو انتخاب کنید. معمولا معلما سوالات جای خالی رو با جواب انتخابی نمی ذارن.
8- سطح سوالات چهار گزینه ای در حد متوسطه و اصلا نمی تونید برای آزمون چهار گزینه ای امسال(برای مدارس سمپاد و نمونه دولتی و اینا) بهشون اکتقا کنید. بزودی کتاب علوم تیزهوشان خیلی سبز رو تهیه میکنم و بررسیش رو براتون میذارم.(به احتمال زیاد سطح سوالاتش به قدری خواهد بود که بتونید به اون اطمینان کنید.)
9- محیط این کتاب بسیار زیبا طراحی شده و مثل بعضی از کتاب کار ها ، ظاهری مرده نداره که بعد از حل کردن دو تا سوال دلتون رو بزنه.
10- این کتاب فاقد آزمون های میان ترم اول و دوم و امتحان ترم اول و دوم هستش.

و اما نمره ی ما به این کتاب 76 از 100 هستش.

------------------------------------------------------------

این اولین نقد ما بود. می دونم مشکلاتی داشت اما به مرور زمان این بخش بهبود پیدا میکنه. خوش حال میشم نظراتتون رو با ما در میون بذارید.
نکته: اگر از کتاب کاری استفاده میکنید ، نقد خودتون رو در بخش نظرات خصوصی این پست درباره ی  کتاب کارتون بنویسید تا با نام خودتون تو وب قرار بدیم.
با تشکر